שיטות שיווק לחנויות אלקטרוניות בדיגיטל

שיווק לחנויות

אחת משיטות ניהול העסקים המוצלחות היא באמצעות הפעלת חנויות מקוונות. כל בעל עסק אשר פותח חנות אלקטרונית מעוניין שיהיו לו מקסימום של הזמנות שיובילו להכנסות ולאחר מכן לרווחים. לכן הוא בוחן כמה שיטות שיווק לחנויות on line כדי לבחור את האופציה שהיא הנכונה ביותר עבורו. התאמת השיטה תואמת את סוג הפריטים שנמכרים בחנות זו, את הפילוח של הקהל ואת העלויות של המוצרים הנמכרים בה. כאשר הגולשים הופכים ללקוחות פוטנציאליים הם עוברים על כל הקטגוריות ואם יש להם שאלות לגבי מוצר זה או אחר, הם משאירים בדרך כלל הודעה לבעל החנות.
כך בכל יום משאירים באתרים הרבה לידים. החשיבה הוא לחזור אל הלקוח הזה מהר ככל האפשר כך שאפשר יהיה להכות בברזל כשהוא חם. אם הוא השאיר הודעה לדוגמה לפני שעה או שעתיים הוא זוכר במה מדובר אך אם השיחה התרחשה לאחר יומיים, הוא כבר לא זוכר כל כך במה מדובר ופעמים רבות השיחה הזו לא מובילה לאף מקום. לכן בשיחה העניינית מיד לאחר השארת הפרטים, הנציג מעביר ללקוח את כל המידע והוא עושה כל שניתן כדי להפוך כל ליד לעסקה מוצלחת.

שיווק לחנויות באמצעות B2C

דרך השיווק בעת השימוש הקבוע במהלך שיווק לחנויות היא על ידי שיווק מהמשווק המייצג חברה מסוימת באופן ישיר לצרכן. הלקוח רואה את כל ההיצע הרחב שמציעה חנות זו על די הצילומים החדים והברורים המופיעים באתר, הוא רואה את הנתונים החשובים כמו לדוגמה מידע בתחום האופנה על מידות, גדלים, גוונים וכמות זמינה של מלאי מכל פריט. מפעילים של חנויות רבות מעדיפים לבצע זאת באמצעות מג’נטו שהיא אופציה מצוינת הכוללת תוספות ופלאגינים רבים המשרתים את הלקוחות.

הנוכחות של הרשתות החברתיות

העובדה שכל אחד מאתנו נמצא שעות רבות ביום ברשתות החברתיות המובילות כמו אינסטגרם, טיק טוק, פייסבוק ותוכנות נוספות הפכו את הרשתות האלו לדומיננטיות בכל מה שקשור לשיטות שיווק לחנויות האון ליין. באמצעות גוגל אנליטיקס בעל החנות מנווט את הדרך כדי להגיע לכל לקוח פוטנציאלי וליצור תהודה רבה ככל האפשר.

פילוח של רבדי האוכלוסייה

אחד היתרונות הגדולים של קידום החנויות on line באמצעות הרשתות החברתיות הוא העובדה שיש אפשרות לפלח את הצרכנים על פי פרמטרים שונים. בדרך זו פונים רק לקהל היעד שיש לו צורך במוצר הספציפי כמו לדוגמה פריט המתאים לנערות בגיל העשרה, מוצר שמתאים לנשים לאחר לידה, או מכשיר כושר מעולה המתאים לשכבת גיל מסוימת.
כאשר שיווק לחנויות מתבצע באופן ממוקד רק לקהל שזקוק למוצרים האלו, יחס ההמרה יהיה גבוה מאד וגם אלו שהתעניינו ולא רכשו בסופו של דבר, יקבלו הודעות רימרקטינג אשר יציעו להם לחזור לעגלת הקניות שלהם באתר וכך יש סיכוי שההזמנה תצא לפועל.

המאמר נכתב בשיתוף עם חברת בונובו – סוכנות קידום אורגני

דילוג לתוכן