מה זה כתבת יח”צ שיווקית ואיך עושים את זה: המדריך המלא

מה זה כתבת יח”צ שיווקית או מה שנקרא תוכן ממומן? בטוח יצא לכם לראות מישהו מפרסם בפייסבוק כתבה שעשו עליו בוואלה או בישראל היום, אז דעו שסביר להניח שהוא שילם על זה, שזה גם לא עלה כל כך הרבה כסף, ושגם אתם יכולים!

אז מה זה כתבה ממומנת, איך מזמינים אחת (או כמה) ואיך כותבים וממנפים את החשיפה נכון, המדריך המלא:

הסיכויים הם די טובים שלמרות שאולי לא הבנתם זאת, היום כבר ראיתם כמה דוגמאות לכתבות ממומנות, ואולי אפילו נהנתם לקרוא אותן. כתבות ממומנות של תוכן שיווקי הן דבר של היצע וביקוש, בצד ההיצע אתרי תקשורת ותוכן כמו וואלה, ישראל היום או רשת 13, עם קהל רחב בהישג יד המחפשים לייצר רווחים, ובצד הביקוש זה אנחנו אנשי השיווק ובעלי העסקים, המעוניינים להגיע לקהל היעד ומטרות סביב הגברת מודעות, חיזוק תדמית, מכירות או יצירת לידים. מחקרים טוענים, כי סוג כתבות אלו מושכות יותר (שלא לדבר על הסיכוי הגבוה יותר לשיתוף ברשתות חברתיות) בהשוואה למודעות ממומנות אחרות.

מה זה כתבת תוכן ממומנת?

מאמר באורך 500-1000 מילים אשר מתפרסם בתשלום, באחד מאתרי התקשורת בארץ, ומספר על העסק/המוצרים או השירותים שלכם, באריזה עיתונאית כראיון או סיפור. הנוסחה המנצחת היא לכתוב בזהות מגובשת עם תוכן האתר, בין אם זה אתר חדשות, לייף סטייל או כל דבר אחר, ולדעת למנף את החשיפה הרגעית שתקבלו. כאשר התוכן שלכם עולה בקנה אחד עם זהות העיתון המפרסם, הצופה מרגיש שהכתבה שייכת לשם, וזה משפיע ישירות על מידת האמון שלו בכתוב.

למה להשקיע בכתבה ממומנת?

ככלל ברזל, לידים שמגיעים מכתבות ממומנות, הרבה יותר איכותיים וחמים, וארגונים בכל הגדלים משתמשים בכתבות תוכן ממומנות כדי להשיג כמה יעדים נפוצים:

  1. כדי לקבל סיקור תקשורתי כאשר החברה משחררת מוצר או שירות חדשים.

  2. כדי לבנות את המוניטין של המותג או אולי לספר על השקה מחדש.

  3. כדי לנהל משבר כאשר הדברים משתבשים, ולנצל את הבמה כדי לשפוך אור על הסיפור קודם.

  4. לבניית קישורים מאתרי מדיה מהימנים חזרה לבלוג למשל, עם מקור מכובד שמקשר.

  5. כדרך חסכונית לשווק את הארגון, כי כתבה שיווקית כתובה היטב, יכולה לזכות בתשומת לב ציבורית רחבה.

איך קונים כתבה ממומנת?

בארץ יש מספר ספקים שמציעים חבילות פרסום באתרי תקשורת ומניחים שזה לא מפתיע אותכם שגם אנחנו חלק מהספקים האלו! החשדניסטים תמיד מחפשים דרכים יצירתיות ושיטות שיווק חזקות, שיתנו לקהילה שלנו עוד ערך ודרך לקדם את העסקים שלהם בצורה משמעותית, לכן הוספנו שירותי פרסום וכתיבה של כתבות תוכן שיווקיות לכוחותינו, וכל הפרטים ממש כאן בלינק

איך כותבים כתבת תוכן שיווקי?

קודם כל, תמצאו כתב.ת מקצועי.ת.
שנית כל, אחרי שיחת הכרות והצגת העסק, תשבו יחד ותזהו זוויות חדשותיות ואקטואליות שלאנשים אכפת מהם. אורך הכתבה הוא בן 500 ל1000 מילים, עם כותרת בין 6-9 מילים שחייבת להיות מושכת ומעוררת עניין ולכלול מילת מפתח. התת כותרת יכולה להיות פסקה קצרה שתפרט קצת יותר על הכותרת, תסקרן מספיק כדי להמשיך לקרוא וכמובן תכלול מילת מפתח.

החלק הבא הוא לבחור תמונת קאבר, זו יכולה להיות תמונה של עצמכם או של המוצר או העסק, משהו הכי פשוט ואותנטי עובד מצויין. חובה לציין מי מופיע + קרדיט לצלם (או עצמכם), במידה ובחרתם תמונה כללית ציינו את אתר המקור ולינק להורדה.

הכתבה עצמה! קודם כל מילות מפתח, המילות הקסם של כתבת קידום, חשוב לזכור לשלב אותן בטבעיות ולא להגזים כדי לא לפגוע באיכות התוכן. ההתחלה של המאמר היא בעצם הרחבה לתת כותרת, המספרת מה הולך להיות בכתבה, בחלק הזה מומלץ להוסיף כל מיני עובדות בשלוש או ארבע פסקאות קצרות, על עצמכם העסק או המוצר כדי לעניין את הקורא לשמוע עוד.

החלק העיקרי של הכתבה יכול להיות מעין ראיון שבנוי ממספר שאלות שיצרתם יחד עם הכתב.ת שלכם. המטרה היא להעביר מידע עליכם, על העסק והמוצרים שלכם, בדרך טבעית, כמו שהייתם מדברים עם מישהו ברחוב ששואל אותכם על העסק.

כסיכום, תוסיפו כשלוש פסקאות עם מסר אישי, הנעה לפעולה ולינקים רלוונטים.


דברים חשובים!
בכל כתבה אפשר לשים 2 תמונות אחת בקאבר ואחת באמצע
בכתבות של וואלה אפשר גם סרטון יוטיוב 
בכל כתבה ניתן לשתול שני לינקים
בכתבות של וואלה אפשר לשים פיקסל וטופס מילוי פרטים

לסיכום, כתבות ממומנות זוהי דרך פרסום ושיטת קידום מוכחת כמוצלחת ויעילה, תשמשו בזה בתבונה. תזכרו שככל שהכתבה כתובה טוב יותר, ככה היא תביא יותר פירות גם בטווח הרחוק. השתכנעתם? שירותי פרסום וכתיבה שלנו זמינים עבורכם וכל הפרטים ממש כאן בלינק!

דילוג לתוכן