קידום אתרים בחו”ל: טיפים לצמיחה עסקית

אתרים רבים אינם מכוונים לקהל בינלאומי, אבל למרות שבית עסק אינו מכוון את ההתנהלות העסקית שלו לקהל זר, התרחבות עסקית אפילו למדינה אחת משפיעה באופן עצום על הצמיחה העסקית.
להתרחבות לשווקים זרים יש יתרונות רבים, אבל מנקודת מבט של קידום אתרים בחו”ל, ההתנהלות המקצועית הנכונה משפיעה באופן משמעותי על העסק. סביר להניח שהאתר שלכם, שמדורג יפה בעמוד הראשון של גוגל בארץ, ידורג גבוה גם במדינה אחרת. אז אם אתם מעוניינים להתחיל תהליך של שיווק דיגיטלי בחו”ל, מאמר זה מציג כמה טיפים מעולים לתהליך קידום אתרים בינלאומי.

מה זה קידום אתרים בחו”ל?

קידום אתרים בחו”ל מבוסס על אופטימיזציה של נוכחות החיפושים אחר מילות מפתח רלוונטיות, לאנשים שנמצאים במדינות שונות או דוברים שפות שונות. באמצעות מיקוד גיאוגרפי, תגיות מתאימות ואותות אחרים של לוקליזציה, ניתן למקד תוכן למשתמשים שלכם ברחבי העולם.
כשתהליך קידום אתרים בינלאומי מתבצע נכון, גוגל נוקטת במאמצים להתאמת תוצאות החיפוש לשפה ולמיקום של המחפשים. איתותים מיוחדים שמופעלים על ידי מומחי שיווק דיגיטלי בחו”ל, מסייעים לגוגל או למנועי חיפוש רלוונטיים למדינות זרות, להבין מתי יש באתר שלכם תוכן שמתאים למישהו שנמצא במדינה מסוימת, או מחפש בשפה מסוימת.

האם כדאי להעביר את בית העסק להתנהלות גלובלית?

זו השאלה שבעלי עסקים צריכים לשאול את עצמם לפני שהם מתחילים תהליך קידום אתרים בחו”ל. להתרחבות למדינה אחרת יש סיכונים ויתרונות, אבל עם שכירת שירותי אנשי המקצוע שמתמחים בתהליכי שיווק באינטרנט בחו”ל, היתרונות עצומים.
אתם פותחים את בית העסק שלכם למאגר חדש לגמרי של לקוחות, ויתכן שתגלו שמדינות מסוימות מציעות שווקים משתלמים יותר ופחות תחרותיים, כלומר, תהיה לכם השפעה גדולה בעלויות נמוכות יותר.

קביעת התוכן המתאים למטרות קידום אתרים בחו”ל

תחילה יש להחליט אם המטרה היא לבצע אופטימיזציה של תוצאות החיפוש על סמך שפה, מיקוד גיאוגרפי, או שניהם. חלק מבעלי האתרים בוחרים להתמקד בשפה, ולאפשר למשתמשים לבחור את השפה שלהם.
צוות מקצועי שמתמחה בתהליכי קידום אתרים בחו”ל משתמש בחלון קופץ על מנת לאפשר לחלק מהמשתמשים לבחור את השפה והמדינה שלהם, ולשלוח אותם לכתובת URL ספציפית על סמך בחירתם. ניתן גם למקד תוכן לפי מדינה ושפה, מה שהוך מקומות שווקים נפרדים לזמינים בשפות המקומיות.
כפי שניתן לראות, קשת התוכן נעה בין תוכן פשוט לתרגום התוכן הישראלי לשפות נוספות, ועד ליצירת חוויות מותאמות אישית. עם הבנת התוכן הבינלאומי הדרוש, יש להחליט על האופן בו כדאי לבנות את האתר שלכם לתהליך קידום אתרים בינלאומי.

קידום אתרים בחו”ל הוא הרבה מעבר לתרגום והדבקה

קידום אתרים בינלאומי הוא יותר מסתם שכפול האתר בשפה אחרת. תרגום האתר כפי שהוא עלול להוביל למספר בעיות. ראשית, מערכות תרגום מקוונות אינן מדויקות במאת האחוזים, ואם האתר שלכם מציג שגיאות תרגום בולטות, הוא לא יספק תוצאות של רושם נהדר על המותג שלכם.
וזה לא הכול. הבדלי תרבות גורמים למצבים בהם עקרונות קידום אתרים שמספקים תוצאות טובות בישראל, לא בהכרח יתאימו לתהליך קידום אתרים בחו”ל.
אנשים במדינות שונות מעדיפים לגשת לאינטרנט באופנים שונים, לכן הפיכת התוכן לנגיש בקלות באמצעות המכשירים הפופולריים ביותר מסייעת בשימושיות, מה שמשפיע על תוצאות טובות של שיווק דיגיטלי בחו”ל. הבנת האופן בו אנשים ניגשים לחיפוש, מסייעת להבנת המכשירים בה יש להשקיע את המאמצים על מנת לייעל את חוויית השימוש שלהם.

הגדרת מבנה כתובות אתרים ידידותי לקידום אתרים בינלאומי

קיימות מספר אפשרויות ליצירת תוכן בינלאומי. דומיין מעולה כגון .com או .net אינו פרטני למדינה, ולכן דורש מיקוד גיאוגרפי מסוים באתר על מנת לוודא שהוא מציג את התוכן הנכון.
מבנה כתובת האתר מסייע לגוגל להבין את הדפים שיש להציג למחפשים במדינות שונות. שלב זה של קידום אתרים בחו”ל הוא חלק ממיקוד גיאוגרפי, שמתמקד במיקום. על מנת למקד לשפה נוספת, יש להשתמש בתגיות נכונות.
רוב בעלי העסקים בוחרים לבנות אתר חדש לכל מדינת יעד, או שצוות קידום אתרים בחו”ל מוסיף מבנה ספריות משנה באתר הקיים. הגישה שתבחרו תהיה תלויה במידה רבה במשאבים שתוכלו להקדיש ליצירתה ולתחזוקה שלה.

מחקר מילות מפתח מקומיות

מילות מפתח מעולות שמובילות המון תנועה לאתר בישראל, לא בהכרח יתאימו לשווקים זרים ולתהליך קידום אתרים בחו”ל. משתנים אזוריים ותרבותיים עשויים להוביל למצב בו למילות מפתח חזקות באזור אחד, יש פחות השפעה באזור אחר.
לכן מומחי קידום אתרים בינלאומי עורכים מחקר מילות מפתח מקומיות חזקות ומקפידים לבצע אופטימיזציה עבורן, מה שאומר שיש לשכתב או לעבד מחדש את התוכן שלכם, כי להשיג תוצאות מעולות.

תוהים לאילו מדינות כדאי לבצע אופטימיזציה לתהליך קידום אתרים בחו”ל?

שיקול אחד שיש לקחת בחשבון הוא זיהוי המדינות שמייצרות קישורים רבים או תנועה גבוהה לאתר שלכם. מומחי קידום אתרים בחו”ל משתמשים בכלים מיוחדים לסקירת אתרים על מנת לבדוק אילו מדינות מובילות תנועה לאתר שלכם. עם זיהוי תנועה גבוהה שמגיעה ממדינה שלא בוצעה עבורה אופטימיזציה, ניתן לשקול לבצע אופטימיזציה עבור מדינה זו.
צוות שיווק אתרים באינטרנט בחו”ל משתמש גם בדוחות שפה ב-Google Analytics כדי להבין באילו שפות המשתמשים שלכם מדברים.

בחירת העדפות מנוע חיפוש

עם פריסה של 92% ברחבי העולם, גוגל מחזיקה בנתח הגדול ביותר של החיפושים באינטרנט, אבל לא כל מדינה משתמשת בגוגל. בסין, למשל, Baidu תופסת 65% מנתח פלח השוק, ויאנדקס פופולרית במדינות מזרח אירופה.
נכון שקיימים קווי דמיון רבים בין מנועי החיפוש, אבל יש לחקור לעומק את האופן בו ניתן לייעל את המאמצים של קידום אתרים בחו”ל עבור מנועי חיפוש זרים, במיוחד במדינות שמשתמשות במנועי חיפוש אחרים מלבד גוגל, כדי לבסס נוכחות עסקית גלובלית.

דילוג לתוכן