טיפים להתנהלות כלכלית חכמה בעסק

התנהלות כלכלית חכמה יותר בעסק – כדאי לחתור לשם. יש סיבות רבות לעובדה שיש עסקים מצליחים מאוד, יש עסקים שמצליחים באופן בינוני ויש כאלה שמפסידים ונסגרים. אחד הגורמים החשובים ביותר שעוזרים לעסק להתפתח, להתייצב ולשמור על רווחיות, זה מודעות כלכלית עסקית ורצון תמידי לשפר. הטיפים הבאים יעזרו לכם להתנהל בצורה כלכלית נבונה וחכמה, בעסק שלכם. 

היו בקיאים בביצועי העסק 

ברשת אפשר למצוא כל מיני כלי עזר ואפליקציות, כגון מחשבון מע”מ וכלים לניהול זמן בעסק. ועדיין, אף אפליקציה לא מחליפה את בעל העסק במעורבות חזקה בהיבט הכלכלי תפעולי. שאלו את עצמכם, עד כמה אתם בקיאים בביצועי העסק, במובן הכלכלי פיננסי. לדוגמא, בכל יום או לפחות פעם בשבוע, בדקו את רמת ההכנסות. בדקו האם יש לקוחות שמאחרים באופן קבוע בסגירת חובות מולכם. בדקו האם יש תחומי פעילות רווחיים יותר לעומת תחום פעילות הפסדי שצריך לשפר או לשנות. שימו לב להיקף ההוצאות העסקיות שלכם. ניתן להציג את ביצועי העסק בצורה גרפית או באופן מספרי. זה הצעד החיוני הבסיסי לקראת צעדי שיפור כלכליים. 

הגדירו סדר עדיפויות וחלוקת תקציב עסקית

התנהלות כלכלית וניהול זמן, הם שני דברים שונים אך בעלי מאפיינים דומים. בשני הדברים, כדאי להכניס סדר ולקבוע סדרי עדיפויות. הגדרת סדר עדיפויות לטווח קצר לטווח ארוך, תאפשר לכם להיות פרודוקטיביים יותר וגם להפנות תקציב עסקי למקומות החשובים ביותר. אם גיליתם שאתם מפנים תקציב גדול לאפיק פרסומי שלא מייצר לכם הכנסות ולא מביא לקוחות, קצצו את ההוצאה או הפנו אותה לאפיק פרסומי אחר. את הזמן שבו אתם הכי עירניים ויעילים לאורך היום, השקיעו במשימות שמכניסות כסף לעסק. טיפול בבירוקרטיות ודברים פחות דחופים, בצעו בזמנים אחרים, שבהם אתם פחות מפוקסים (לכולנו הרי יש זמנים כאלה, חלקנו בבוקר, חלקנו בצהריים). 

הקטנת עלויות בהוצאות שוטפות

אל תיקחו הוצאות שוטפות קבועות כדבר מובן מאליו. מדי פעם, חפשו דרכים לחסוך ולקצץ בעלויות הללו מבלי לפגוע ביעילות העסק. לדוגמא, אל תוותרו על משא ומתן מול ספקים חדשים ונסו להוריד מחירים. השוו בין ספקי שירות, לפני שאתם מסכמים עם ספק כזה או אחר. תמיד בדקו האם יש תוכניות מיוחדות לעסקים, למשל בשירותי תקשורת, סלולר, תוכנות עסקיות, שירותי ניקיון וכדומה. 

היעזרו במיקור חוץ שחוסך לכם 

לא תמיד הוצאה עסקית היא דבר שצריך לקצץ בו ואפילו להפך. לדוגמא, אם אתם מבזבזים זמן יקר על מטלות חשובות אך לא מרכזיות, אתם פוגעים ברווחיות שלכם. לדוגמא, אם אתם מנסים לקדם את האתר שלכם בצורה עצמית או שאתם כל היום עסוקים במענה לטלפונים, תתקשו לייצר יותר מכירות או לספק שירות ללקוחות העסק שלכם. לעיתים פתרונות של מיקור חוץ יאפשרו לכם לחסוך בהוצאות כוח אדם ולהפנות את זמנכם להגדלת ההכנסות בעסק. דוגמאות: ניתן להיעזר במקדם אתרים פרילנסר או לשכור שירות מזכירות לעסק. 

דילוג לתוכן