איך עושים מיתוג בדיגיטל?

הבסיס של מיתוג דיגיטלי נכון הוא בניית אסטרטגיה המתאימה למותג. זאת אומרת, שצריך קודם כל לבנות את היסודות הרעיוניים של המותג, לפני שמיישמים בדיגיטל. נסביר איך מציבים אסטרטגיה ואיך מיישמים מיתוג בצורה מוצלחת. 

מותג שלקוחות יתחברו אליו 

אסטרטגיית מיתוג שואפת בראש ובראשונה לייצר “דמות” עסקית שהלקוחות ירגישו אליה חיבור. במילים אחרות, נותנים לעסק זהות, אישיות, סט של ערכים. למשל, עסק יכול להגדיר את המותג שלו כחדשני וייחודי. לפני שפונים אל חברה לבניית אתרים או אל מומחה למיתוג, נסו להגדיר מה מייצג אתכם או את העסק שלכם. 

חשבו איזה ייצוג תרצו להציג מול הלקוחות. זה יכול להיות הוגנות, זה יכול להיות איכות גבוהה וכדומה. אסטרטגיית המיתוג נועדה להפוך את המיתוג הדיגיטלי לתחרותי ובולט יותר, מול עסקים או אתרים רבים אחרים. אישיות דיגיטלית מושכת גורמת לכך שאנשים יזכרו אתכם. היא גורמת לכך שהנוכחות שלכם בדיגיטל תהיה בולטת ותוביל ליותר מכירות ופניות. אגב, נמצא כי מיתוג יעיל מאפשר לתמחר את המוצר או השירות שלכם בצורה רווחית ביחס לעסקים בעלי מיתוג חסר או לא קיים. 

קהל מטרה והיכן הוא נמצא 

שלב מפתח נוסף בקידום בדיגיטל, הוא להגדיר מיהו הקהל שלכם ובאילו פלטפורמות הוא נמצא. לרוב, לא נרצה לפנות רק לגולשים שבמקרה הגיעו לאתר שלכם. נרצה לבצע פעולה אקטיבית, שתשכנע גולשים לפנות אליכם ולחפש מידע נוסף אודותיכם. אם זיהיתם שהקהל שלכם נמצא בפייסבוק, תרצו להשיק קמפיינים בפייסבוק. אם  הקהל שלכם מעדיף תוכן ביו טיוב, תשיקו קמפיין ומיתוג ביו טיוב. אפשר לחזק מיתוג בפלטפורמות נוספות, לרבות גוגל, באתרי מאמרים (לחיזוק מיתוג מקצועני) ועוד. 

קידום אורגני וקידום ממומן 

שתי דרכים חשובות שבהן בונים ומחזקים מותג בדיגיטל, הן קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני מתאים בעיקר לעסקים שמזהים כי מרבית קהל היעד צפוי להגיע דרך גוגל. זאת אומרת, מיתוג מהסוג זה טוב לעסקים שהגולשים שלהם מבצעים חיפוש פעיל אחר מוצר או שירות. תהליך זה עשוי לקחת קצת יותר זמן, אבל הוא חסכוני ונתפס כאמין ויעיל מבחינת הלקוחות. קידום ממומן עוזר במיתוג של חברות שרוצות להציע מחירים מפתים או להציג הזדמנויות רכישה שיבנו צורך אצל הלקוח. 

מגוון טיפים למיתוג בדיגיטל

  1. בדקו אילו ערכים מוערכים על ידי הלקוחות שלכם. 
  2. תנו ערך ממשי, בזירות שונות. למשל באתר, ברשתות חברתיות, בפורומים. מתן ערך שמלווה עם קישור לאתר או לחנות הדיגיטלית, מחזק מיתוג ומשפר מכירות. 
  3. פרסמו פוסטים חזקים ברשתות חברתיות. פרסום פוסטים בקביעות מראה שהמותג חשוב לכם ושאתם רוצים לשמור על ערוץ פתוח עם הלקוחות שלכם. 
  4. היו אותנטיים. אל תמציאו, התבססו על מסרים החשובים לכם והלקוחות ילמדו להעריך את זה. 
  5. שפרו את האתר בעזרת אופטימיזציה כך שיותר גולשים יגיעו אליו. 
  6. צרו מעורבות של הגולשים.
דילוג לתוכן