איך להגדיל את ההון שלכם?

אם אתם מרגישים שאתם עובדים קשה אבל עדיין אין לכם יציבות פיננסית, אתם לא היחידים. זו תופעה מוכרת, שבה אנשים עובדים ועובדים אבל מגלים שההון לא מצליח לגדול כפי שהוא אמור לגדול. יש הרבה סיבות לתופעה הזאת, אולם לא זה הנושא הפעם. מה שנתמקד בו זה הדרכים שיאפשרו לכם אחת ולתמיד להתחיל להגדיל את ההון שלכם כמו שצריך. 

הכירו אפשרויות השקעה מגוונות

על מנת להגדיל את ההון, צריך דבר ראשון לשים לב לכסף שלכם. היזהרו מבזבזנות יתר וממצב שבו הכסף פשוט נוזל לכם מבין האצבעות. כעת, התחילו ללמוד על אפשרויות השקעה מגוונות. למדו על המאפיינים של כל השקעה ועל אפשרויות התשואה. ואם אין לכם שמץ של מושג בשוק ההון, אל תחששו מכך ופשוט למדו את הנושא בצורה מסודרת. 

אפשר לקחת קורס השקעות בשוק ההון כדי להבין מה בדיוק קורה שם ואיך ההשקעות הללו יכולות להגדיל את ההון. חשוב להבהיר כי שוק ההון זה הרבה יותר מאשר רק “בורסה”. יש בשוק הרחב הזה נכסים ישראלים וזרים, נכסים לחובבי סיכון וגם כלים להשקעות עבור שונאי סיכון. יש מכשירים פיננסים חכמים ויש אפשרויות למסחר יומי או למסחר מפעם לפעם, על פי אסטרטגיות השקעה שונות. 

סגלו חשיבה מוטת השקעה וחיסכון 

אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל להגדיל את ההון, אבל זה בהחלט עוזר אם לומדים את הנושא כמה שיותר מוקדם. על כל פנים, לא משנה בני כמה אתם, התחילו מהיום לסגל חשיבה בעלת נטייה להשקעה ולחיסכון. ברגע שנושא ההשקעות והחיסכון נמצא במודעות, תגלו שהרבה יותר קל לבזבז פחות ולחסוך יותר. הכסף שאתם חוסכים היום ומחר ומוחרתיים, הולך ומייצר לכם כרית ביטחון פיננסית לעתיד. וככל שההון הולך וגדל, כך גדלות גם האפשרויות להשקיע אותו באפיקים מגוונים. 

הפנו השקעות לאפיקים משלימים 

דרך טובה להגדיל את ההון מבוססת על מודל תיק ההשקעות. תיק השקעות במובן הזה לא מתייחס אך ורק לנכסים של ניירות ערך ובורסה. תיק ההשקעות מתייחס לכל הנכסים, נזילים ולא נזילים, נדל”ן, תוכניות חיסכון, מניות, אופציות, אגרות חוב, קופות גמל וכן הלאה. למתחילים, כדאי להכיר את הכלל הבא: הפניית השקעות לאפיקים מגוונים ואף משלימים. לדוגמא, אם אתם רוצים ללכת על השקעות סולידיות בתיק ההשקעות, אפשר בכל זאת להגדיר אחוז מסוים כרצונכם, לאפיק עם פוטנציאל תשואה הרבה יותר גבוה אך בעל רמת סיכון גבוהה. אפיקים משלימים מסוג אחר, כוללים הפניית הון לנכסים לטווח קצר לצד נכסים לטווח ארוך. טווח קצר – מאפשר לשמור על נזילות גבוה ואפשרות לנייד כספי השקעה בין אפיקים אחרים, בהמשך. 

כך תגדילו הון אפילו אם מתחילים בקטן 

אין לכם יותר מדי הון כרגע? התחילו בקטן, זה עדיף מכלום. החליטו על סכום קבוע מתוך ההכנסה. את הסכום הזה לא מבזבזים אלא משקיעים בבניית הון אישי. 

דילוג לתוכן