אילו טרנדים ומגמות עשויים לפרוץ לתחום הדיגיטל בשנת 2019?

אינסטגרם קוראת תיגר על אמזון, הבוטים משתכללים ואופטימיזציה למנוע חיפוש ויזואלי- אילו טרנדים ומגמות עשויים לפרוץ לתחום הדיגיטל בשנת 2019? וגם- מה יהיה עם פייסבוק?!

 

אמנם עד חודש ינואר יש זמן, אך מי כמונו יודעים שבעולם המודרני ניתן להפיק תחזיות גם שנה קדימה. אז ישבנו, ליקטנו והבאנו לכם כמה מהטרנדים החמים שעשויים לשנות את עולם הדיגיטל בכלל, ובפרט את תחום השיווק הקשור אליו.
לשמחתנו, המדע והטכנולוגיה לא מפסיקים להשתכלל ולהביא פתרונות שונים לעולם המחשוב והמדיה- דבר אשר בסופו של דבר בא לטובתנו.

 אולם חשוב להבין את המניע לשכלול הטכנולגיות (שבעוד כמה שורות אנו נביא כמה מהן, אל דאגה), חשוב לזכור כי עולם הדיגיטל והמדיה החברתית, כשמה כן היא, מושפעים מתהליכים סוציולוגיים המתרחשים בחברה שלנו.


הרי כבר מזמן הלקוח הוא בעל המאה והדעה, זה שמכתיב את קצב המכירות ויחסי הציבור של חברה מסויימת. המודעות לחווית משתמש גבוהה ונוחה לא מפסיקה לעלות, וכל פלטפורמה ועסק חושבים על דרכים שונות ומגוונות למען שכלול ההנגשה של הטכנולוגיות והמוצרים שהוא מציע לחברה. דוגמא מצויינת לעלייה במודעות לדאגה לרווחת הלקוח ונוחיותו יכולה להיות צמיחתן של קהילות הפייסבוק הממומנות על ידי חברות שונות. כמו שתוכלו לקרוא במאמר האחרון שפרסמנו, ישנה אמונה חזקה כי עוד ועוד חברות, גם בארץ, יבינו כי הדרך הטובה ביותר לקבל אינפורמציה ל’מה הלקוח שלי מחפש?’ היא דרך קהילות שכאלו. אפשר להסתכל עליהן כמעין טופס שביעות רצון, שהיה פופולרי בעיקר במלונות בתחילת העשור הקודם (מחילה על הבורות אבל אם הדבר הזה עוד קיים, מדובר בבזבוז נוראי של נייר): גולשים מביעים דעתם על בסיס יום יומי, מנהלים אינטרקציה עם המותג וחושפים העדפות צריכה. אפשרות נהדרת לליקוט מידע וגיבוש ‘פרופיל לקוח’ מדוייק.

בנוסף, גם ב- 2019 סביר להניח שהחברה שלנו תמשיך לדגול, גם אם לא במודע, בתוכן שנחשב קליל וזמין בלא מאמץ כבירי. כלומר, שכוחו של האינסטגרם עומד לעלות ולהתחזק. גם בשל העובדה כי עוד ועוד משתמשים זונחים את הרשת החברתית של פייסבוק, הידועה בתוכן המעמיק והמילולי שלה, וגם בגלל אפליקציית הקניות החדשה שעתידה לצאת בקיץ הקרוב ולהוות מתחרה רצינית לאמזון.

כמובן שיש עוד המון צדדים חברתיים מעניינים אשר יהוו גורם לטרנדים שכנראה יכבשו את השוק בשנת 2019, אבל בשביל זה יש מאמרים של חוגים לסוציולוגיה ואנחנו לא רוצים לבזבז לכם את הזמן או לשעמם חלילה… אז הנה כמה תופעות וחידושים מעניינים אשר הולכים להשפיע על שוק הדיגיטל בשנת 2019:

1. צמיחת מנועי חיפוש ויזואליים-

בגרסא החדשה ביותר של פלאפון ה’גלאקסי’ של סמסונג, מציגה גוגל גרסת בטא למה שהולך להתהוות בצורה הרבה יותר מדוייקת בעתיד הקרוב לכדי מנוע חיפוש המבוסס על תמונות. טכנולוגיות העוסקות בבינה מלאכותית מתפתחת כל העת, וחברות כגון גוגל, מייקרוסופט וייפנטרסט עומלות על מעין אלטרנטיבה לתחום ה- SEO, העוסק באופטמיזצייה של מילות חיפוש: יצירת מנוע חיפוש ויזואלי, אשר יאפשר לצלם מוצר כלשהו ולקבל מידע מפורט אודותיו: מאפיינים, גודל, צבעים אך מעל לכל- היכן אני יכול לרכוש את המוצר, במחיר הטוב ביותר?
כאן בעלי המקצוע נכנסים לתמונה, שכן אופטימיזציה של מנוע חיפוש ויזואלי תכיל חוקים והיגיון שונה לגמרי מתחום ה- SEO המסורתי. מחקרים מראים ש-93% מהרוכשים באינטרנט מתייחסים לנראות של מוצר באופן משמעותי בטרם הם מחליטים על קנייה. אין צורך להסביר את חוקי המשחק שהולכים להשתנות…

מנועי חיפוש ויזואלים עתידים להגיח אל חיינו 

מנועי חיפוש ויזואלים עתידים להגיח אל חיינו[/caption]

 

2. מאפיינים חדשים של התנהגות בתהליך רכישה- ‘רגעי מיקרו’

אמנם מדובר יותר בשינוי תפיסה ותאוריה, אך בהחלט ניתן לומר שרגעי מיקרו הולכים להיות טרנד שישנה לגמרי את הדרך שאנו הולכים לפרסם ללקוחות פוטנציאליים ולבנות את המשפך השיווקי לכך. האדם הממוצע מבלה ביום 3 שעות מול מסך הסמארטפון שלו (לא כולל חשיפה לטלוויזיה, מחשב ועוד אמצעי מדיה), נתון שאומר כי הוא כל היום סופג מידע שיווקי- החל ממודעות ממונות ועד לסרטונים משעשעים. לקוחות הם באמת Hard to get, הם לא ‘משחקים אותה’ כאלה. קשה הרבה יותר לתפוס את תשומת הלב שלהם, לכן תפיסת רגעים ספציפיים בתהליך רכישה נכנסים כאן לתמונה. זהו למעשה פענוח חדש של התנהגות צרכן, המייצג את המטרה שלטובתה המשתמש פותח את הסמטרפון שלו- הוא עשוי לרצות להתעדכן בהודעות, לרצות ללמוד משהו חדש, להחשף לתוכן או לרכוש מוצר מסויים. יש המון ‘התנהגויות מיקרו’ כאלו, אשר לפי צוות השיווק של גוגל- עשויים להגיע בממוצע אצל כל אדם לכ-150 רגעים ביום! והבעיה היא שיש לנו רק כמה שניות לתפוס את הגולש באותו רגע ספציפי ולרצות אותו. חברות אשר יצליחו לסנכרן את כלל ערוצי השיווק שלהם ולכוון אותם בדיוק לאותם ‘רגעי מיקרו’, יצליחו להעצים את הבנת הצרכן וכן להגדיל את המכירות שלהם בטווח הארוך.

 

חלק מרגעי המיקרו לפי המודל של גוגל חלק מרגעי המיקרו לפי המודל של גוגל[/caption]

 

3. מה שהאדם לא יכול לעשות, הבוט כן

צ’אט בוט הפך למושג חם בעת האחרונה. מענה איכותי ואוטומטי ללקוחות, לצד אפשרות לשליחת הודעות תפוצה שיווקיות, הוא מה שכל כך הרבה חברות שוועו אליו- חסכון בכח אדם, דיוק ומתן אינפורמציה רחבה ורלוונטית ללקוח, בעזרת שימוש בטכנולוגיית פייתון מתקדמת, בכל הפלטפורמות. מי שמגיע מהתעשייה, מודע לפונציאל האדיר של נושא הבינה המלאכותית ועד כמה ניתן לפתח את התחום. בשורה התחתונה, התחום עוזר בעיקר לפתח את כל מה שקשור לשיפור חווית הלקוח והשירות שלו. אם בעבר לקוח היה צריך להמתין X זמן עבור מענה להודעה, הרי שכיום ישנם דפי פייסבוק רבים שברגע שנכנס אליהם- ‘נציג’ וירטואלי ישאל אם אנו זקוקים לעזרה, כמו מוכר/ת בחנות בגדים ששואלים אם אנחנו מחפשים משהו. פלטפורמה המבוססת לגמרי על מענה אוטומטי נקראת ‘We Chat’ והיא פופלארית בעיקר בסין. מלבד היותה אפליקציה לשליחת הודעות, היא משמשת לרכישה של שירותים מגוונים כגון מוניות, קניית בגדים, קביעת תור לרופא והרשימה עוד ארוכה. הכל מבוסס על מענה אוטומטי של בוט, אשר יכול לנהל אינטגרציה עם כל אתר, אפליקציה ופלטפורמה של רשת חברתית שנבחר. בשורה התחתונה, האינטלגנציה המלאכותית עומדת להשתכלל השנה עוד יותר ולהקל על חייהם של עוד ועוד מפרסמים.

IG Shopping .4

אמנם מדובר בהדלפות של מפתחים ומתכנתים ותאריך היציאה אינו רשמי, אולם מקורות רבים מתריעים כי אינסטגרם שוקדת על פלטפורמה חדשה לגמרי, העומדת לשנות את פניה של הקניה והרכישה באינטרנט. אז איך זה אמור לעבוד?
האפליקציה תהיה נפרדת מהרשת החברתית, אולם מסונכרנת לגמרי עם החשבון של המשתמש. הפיד יכיל אך ורק מוצרים של חברות אשר המשתמש עוקב אחריהם/ חברים שלו הביעו בהם עניין. רמת הדיוק עולה כאן, הממשק סביר להניח יהיה ידידותי ונעים לעין- מתכון מנצח לעלייה של מכירות ושיפור חווית הקניות באינטרנט של הגולש הממוצע. אם וכאשר היוזמה אכן תצא אל הפועל, אמזון ומתחריה עומדים לחוות מפלה קשה.

 

5. סרטוני בזק

על חשיבותו של וידאו כתוכן איכותי פירטנו גם כן, אולם יש שינוי נוסף באפיק השיווקי הזה. הרי כפי שהוצג בסעיף אודות ‘רגעי מיקרו’, קשה יותר ויותר לתפוס את תשומת הלב שלנו.

כאן נכנסים לתמונה ‘סרטוני הבזק’: מודעות אשר כוללות וידאו איכותי אשר מצליח בזמן כה קצוב להעביר מסר ברור וחד, להצית רגש ולעורר עניין. אומנות של ממש, ללא עוררין. הדוגמא הטובה ביותר לכך הינם הפרסומות ביוטיוב, אשר נמשכים מספר מועט של שניות ומצליחים לשמור על אחוז מעורבות גבוה בין הצרכן ולבין הצד המפרסם.

 

6. תחזית ולא טרנד- מה יעלה בגורלה של פייסבוק?

בוא נניח רגע את השערוריות, התביעות, הפריצות ושאר כאבי הראש של מר צוקרברג בצד. אני מעוניין להתייחס לעתיד של ‘מנהל המודעות’ של הרשת החברתית. מפתחים ומפרסמים בעיקר לא יכולים להתעלם מהתקלות הרבות מהן סובלת המערכת בחצי השנה האחרונה. קמפיינים לא עובדים, פוסטים נמחקים, פיקסלים לא עובדים… סדום ועמורה. ‘איזה מזל שאני מפרסם בגוגל אדוורדס, אני מרחם עליכם’ נכתב באחד הפוסטים שעלו באחת מקבוצות הפייסבוק העוסקות בפרסום בפלטפורמה. אולם אני דווקא סבור שפייסבוק יתאוששו ויהפכו מהפכה של ממש בכל הקשור ל Back End שלה. הרי הסיבה העיקרית לתקלות ולשינויים הם שיפוצים ושיפור הממשק, כפי שנכתב בהודעות רבות. הרי חשבו על זה, אכן גוגל אדוורדס מחזיקה בממשק ידידותי ונוח יותר, לכן פייסבוק לא יכולה להרשות לעצמה לעמוד בחיבוק ידיים מהצד ולחכות שכולם יערקו אל המתחרה הגדולה. החידושים יגיעו, הפערים בדמות מעקב אחרי אירועים ספציפיים מתחילים אט אט להסגר והפלטפורמה תחזור לגדולתה. הרי בדיוק כמו שמקרגור נפל השבוע מול חביב, בקרב החוזר הוא עומד להראות שהוא לא פראייר בכלל (בוודאות).

כמובן שיש עוד המון תחומים שעומדים לפרוץ ולשנות את חיינו לטובה השנה, המצאות שיעמיקו את אפשרויות הפרסום ולהגיע לתוצאות מדוייקות ואמיתיות יותר, אולם זהו ה’היילייט’ מבחינתנו. כמובן שנמשיך להתעדכן תמיד בכל שינוי וחידוש ולהתאים עצמנו אליו, על מנת להביא את השירות הטוב ביותר ולהגיע לידי תוצאות מצויינות בכל תחום ופלטפורמה בה אנו עוסקים.

רוצים להביא את החברה שלכם אל 2019? אתם כבר לא צריכים לחכות ל-1 בינואר.
מלאו את פרטיכם בטופס יצירת הקשר, נציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

רוצים שנעזור לכם? השאירו פרטים כאן:

דילוג לתוכן