מכירות טלפוניות מהבית / שכר 30000 ש”ח ומעלה

מכירות טלפוניות מהבית עד 30000 ש"ח

*המאמר מנוסח בלשון זכר אבל מופנה לשני המינים, כמובן :). 

מרגיש שאתה טוב במכירות, מעולה! השאלה הגדולה – בבית כפרילנסר או בחברה כשכיר, מה כדאי? על היתרונות והחסרונות בכל אחת מן האופציות 🙂

תמיד הרגשת שיש לך את זה ואתה בעצם יכול למכור “קרח לאסקימוסים” ? מעולה! סימן שאתה טוב במכירות! טוב, בעצם, זה לא כל כך פשוט… מדובר בעבודה סופר שוחקת (אך מהסיבה הזאת מתוגמלת היטב) צריך לאהוב למכור, וצריך לדעת איך למכור כל מוצר, והכי חשוב לדעת להקשיב ללקוח!! כי אם אתה לא מקשיב אתה לא מבין את הצורך האמיתי שלו וככה בחיים לא תצליח למכור. ברגע שאתה מבין שללקוח יש צורך מסוים ואתה יכול לספק לו מוצר שיספק לו את הצורך – בינגו!!

אז אחרי הקדמה קלה… נעבור לת’כלס- אתה מרגיש שאתה אוהב למכור, שאתה טוב בזה, ורוצה לעבוד בזה קבוע. עכשיו יש 2 אופציות לבחירה – או לעבוד כשכיר בחברה מסוימת או כפרילנסר מהבית. מה כדאי?

יש המון יתרונות וחסרונות, אפרט את רובן (כמובן שיש הרבה יותר אבל נסתפק בכמה סעיפים עיקריים), 

ספוילר קטן  – אם אתה מחפש להרוויח באמת סכומים גבוהים ואתה תותח מכירות – לך על האופציה להיות פרילנסר, אפרט בהמשך מדוע 🙂 

נתחיל בעבודה במכירות כשכיר בחברה: 

היתרונות 

  • תנאים ונוחות – כולנו מכירים את האמרה הקבועה: “מקום עבודה מסודר ויש תנאים טובים”, גם אם לא טוב לך, אם מקום העבודה מסודר ויש לך תנאים שנחשבים טובים בעיניך או בעיני הסביבה – סביר להניח שאתה תישאר. לא באשמתך כמובן, ככה האנשים בנויים – אוהבים נורמות קבועות וטובות.

  • יש שכר שעתי – פה היתרון בעקרון ברור – גם אם לא מכרת – אתה מקבל כסף. (טיפ – אבל אם אתה לא מצליח למכור אחרי שלל הדרכות וניסיונות, כנראה העבודה לא בשבילך, תמצא לך משהו אחר לעשות שבו אתה כן טוב) 

חסרונות

  • הבונוסים – גולת הכותרת שלשמה התכנסנו פה עכשיו – הבונוסים כשכיר תמיד, אבל תמיד יהיו יותר נמוכים מאשר כפרילנסר. כי בעל המקום צריך להכניס את כל ההוצאות עליך בפנים – שכירות, עמדה, ציוד כמו מחשבים, מזון, שעות שבהם לא מוכרים וכך הלאה… לכן אמנם מקבלים שכר שעתי אבל הבונוס על כל מכירה יהיה באחוזים מאוד קטנים, לרוב גם מתחת לאחוז על כל מכירה. 

  • סביבת עבודה – אתה צריך להגיע פיזית לעבודה כל יום, סביר להניח שגם לשבת באותה עמדה כל יום, או עמדה “חמה”, איפה שפנוי מתמקמים במשמרת. 

ונעבור עתה לעבודה במכירות כפרילנסר (עצמאי) מהבית 🏡 

היתרונות 

  • השכר – היתרון הראשון כמובן !! אמנם כפרילנסר אתה מקבל תגמול על מכירות בלבד ללא שכר שעתי (ברוב המקומות), אבל התגמול בהתאם. משכורות של אנשי מכירות מהבית נעות בסכומים 15K-50K בחודש, ויש המרווחים אפילו יותר ! (אני אף הכרתי מקרה של איש מכירות תותח ברמה אחרת, אשר הגיע ל- 90K בחודש!!! ) 

  • סביבת עבודה- אתה עובד מהבית – לכן מתלבש איך שאתה רוצה, ואיך שהכי נוח לך, וכמובן, לא צריך לנסוע לשום מקום בכל בוקר 🙂

  • שעות עבודה- בדרך כלל בעבודה מהבית – אתה קובע פחות או יותר את שעות העבודה שלך (כמובן שאם אתה מתחיל לעבוד אתה מתחייב לכמות של שיחות), אבל את השיחות אתה יכול בשעות שאתה מלא יותר אנרגיות למכור, יש האוהבים יותר בשעות הבוקר והצהריים, ויש בשעות אחר הצהריים והערב. מה שמרגיש לך נכון. 

  • עבודה מתאימה לאמהות – העבודה בהחלט מתאימה לאמהות, ובלי לוותר על הזמן עם הילדים. ניתן לעבוד במהלך היום כאשר הילדים במסגרות. 

חסרונות

  1. משמעת – זה לא כל כך חסרון אך תנאי מאוד חשוב להצלחה – משמעת עצמית מאוד גבוהה! מכיוון שאתה לא יושב בחלל עצום עם מלא נציגי מכירות ומנהלים, ואחראי משמרת שכל שניה אומרים לך לקחת/ להוציא עוד שיחות – פה אתה צריך לבד להניע את עצמך לעבוד ולעשות את כל השיחות. 

  2. לדעת למכור – מי שלא יודע למכור טוב – לא ירוויח מספיק, וסביר להניח שהוא לא ימשיך באותו מקום עבודה, כי יש “בזבוז של לידים” שמישהו שכן טוב יותר יכל היה למכור יותר… וגם מהצד שלך, לא תמכור מספיק – לא תרוויח כמו שרצית. 

המסקנה שלי היא – אם אתה תותח במכירות שיודע למכור מעולה, יש לך משמעת עצמית ורצון להצליח – אל תבזבז את הזמן שלך כשכיר בחברה, תהיה פרילנסר – תרוויח פי כמה!! 

מציינת כי זוהי דעתי האישית, על סמך ניסיון, אבל יכול להיות שיהיו כאלו שיחשבו אחרת – וזה בסדר גמור 🙂 

דילוג לתוכן