מה זה אינסטגרם רילס ולמה זה לא כמו טיקטוק – המדריך המקוצר

הפיצ’ר החדש של אינסטגרם, “רילס” נחת גם בארץ, וכעת בנוסף לסרטונים ארוכים של 15 דקות בIGTV, ניתן גם לפרסם סיפורים קצרים של עד 30 שניות. איך זה שונה מהסטורי אתם שואלים? אז לפני שאכנס לפרטים, אגלה שזה שונה כי לכל פלטפורמה ופיצ’ר, יש את הייעוד והכללים שלהם. מעבר להבנה של האלגוריתמים הקרים, אם תפנימו את הרגש מאחורי הפורמט, מבטיחה שיהיה לכם פי אלף יותר קל לייצר תוכן לכל פלטפורמה.

אז מה זה רילס?

פורמט וידאו באורך של עד 30 שניות עם מוזיקה וטקסט, הנועד לתיעוד יצירתי של מחשבות ותהליכים. איך זה שונה מסטורי? סטורי אינסטגרם נועד לתיעוד של המאחורי הקלעים, רגעים חולפים ובעבר ליצירת קשר ישיר עם העוקבים שלכם באמצעות שאלות או סקרים. כל זה אמור לתת הצצה אל “החיים האישיים” שלכם או של העסק שלכם ולעניין את הצופים מספיק, כדי לרצות ללמוד עוד.

למה אתם חייבים טקסט

מכיוון שהנגשה זה השם המשחק החדש בכל מה שקשור לדיגיטל, טקסט או כתוביות כבר לא קשור להאם יש בכלל מישהו שמדבר, אלא להסביר מה רואים על המסך, או לשתף על מה חשבתם. כשאתם מוסיפים כתוביות לסרטון, אתם מנגישים את הרילס שלכם גם למשתמשים שלא יכולים מסיבות כאלו או אחרות, לשמוע את מה שנאמר או מתנגן  בסרטון.

למה בכל מקרה אתם חייבים גם סאונד

הוספת סאונד זה דבר קריטי לסיפור שאתם רוצים לספר, ודרך נוספת לבדר את הצופים שכמובן מעלה את אחוזי החשיפה שלכם. אתם יכולים לשים מוזיקה או להקליט את עצמכם מדברים על מה שקורה בסרטון. סרטון של תיעוד תהליך למשל, אמור לספק מידע שימושי בצורה קלילה, כמו לדוגמא באיזה חומרים צריך להשתמש כשצובעים ארון מחדש, או איך אתם ניגשים לכתיבת מאמר מההתחלה עד הסוף בנקודות קצרות.

בנימה אישית: למה זה לא כמו טיקטוק?

א. אינסטגרם לא מנסה “לגנוב” משתמשים מטיקטוק, הוספת פיצ’רים זה תהליך טבעי שקורה בכל חברה, בייחוד בפלטפורמות החברתיות כדי להישאר רלוונטיים ולתת מענה לצריכת תוכן עכשווית. 
ב. הממשק של טיקטוק הרבה יותר נוח לשימוש, פשוט ככה. טיקטוק מעידים שהם רוצים שהמשתמשים שלהם יראו בטיקטוק כאפליקציה נוחה לעריכת סרטונים הכוללת כל מה שצריך כדי ליצור תוכן.

מקווה שזה עזר לכם לצלול עמוק יותר לאפשרויות התוכן המתחדשות ולצאת לדרך עם רילס!

כדי ללמוד יותר על תוכן, אסטרטגיה ועוד,
מוזמנים לקבוע שיחת ייעוץ חינמית עם ראש מחלקת התוכן שלנו בלחיצת כפתור!

דילוג לתוכן