קניית ומכירת לידים התנך השלם

טוליק

נכסים דיגטליים להשכרה/מכירה- הקבוצה הרשמית

קניית לידים חמים והאמת גם מכירתם, הוא אחד התחומים המשתלמים ביותר, אבל רק אם עושים זאת בצורה נכונה!

אני מתעסק בהשכרת אתרי לידים וגם מכירת לידים תחת הפרייקט של “אתר מסחר הנכסים הדיגיטליים”.

הדברים שאני אכתוב הם מניסיון של קרוב ל 6 שנים בתחום

אני הולך לדבר לאורך המאמר על לידים שקונים מחברות שמייצרות לידים, אבל גם מי שמייצר לעצמו או מחפש איש מקצוע לריטיינר חודשי יקח המון תוכן מפה. היעד הוא להבין איך למצוא את האדם הנכון למשימה. ברור לי שלידים חמים לעסק זה כמעט כמו החמצן של העסק, לכן זה נושא רגיש במיוחד!

שירותי שיווק 360 מעלות של שחר וטוליק

שירותי קנייה ומכירה של נכסים דיגיטליים

שירותי שיווק 360 מעלות לעסק של טוליק ושחר

שמי שמתעסק במכירת לידים הוא מישהו שלוקח את כל הסיכון ואת העבודה על עצמו! הרוב המוחלט של חברות פרסום והפרילנסרים, יעדיפו לקחת ריטיינר חודשי בטוח. מי שמוכר לידים הם באמת משווקי אפילייט ברמה הכי גבוהה שיש.

כמובן המילה ליד היא מאוד מאוד רחבה, וברוב התחומים ליד הוא מישהו שראה מודעה והשאיר פרטים שם וטלפון, או הרבה יותר מזה. כמובן בתחומים כמו קורסים דיגיטליים או תוכניות ליווי ארוכות זה הרבה פעמים מעט מידי, וכדאי שהליד יעבור מה שנקרא משפך שיווקי. כמובן זה מעלה משמעותית את העלות ולא רלוונטי לרוב המוחלט של חברות מכירת הלידים, מכיוון שאלו יצטרכו להתאים תוכן שיווקי ייחודי, וכאן בעצם זה מאבד את הקסם לסיסטם של חברות למכירת לידים שכינוי שלהם (PPL (Pay Per Lead

עולם הייצור לידים כמה דברים חשובים ?

קודם כל ספקי הלידים הגדולים בשוק מרוויחים בחישוב גס מיליוני שקלים בחודש!
איך אני יודע? פשוט מאוד.
אם הרווח שלנו לאלף לידים בחודש (שזה לפעמים מלקוח אחד) עומד על 30 ש”ח לליד, זה אומר כשלושים אלף ש”ח בחודש רווח! אם יש לנו כמה לקוחות כאלו גדולים, החישוב הוא פשוט מאוד.

נשמע מפוצץ נכון? כי זה ככה.
אז למה לא כולם עושים את זה?

 

!
דבר נוסף

 לידים שמגיעים מפרסום ממומן הם מאוד מדוייקים אם הפרסום נכון, אבל חייבים לחזור אליהם ממש במיידי כדי לתפוס אותם בעודם חמים ורלוונטיים. לידים מפרסום אורגני ובמיוחד מחיפוש ישיר, יותר טובים וחייבים גם לקבל התייחסות מהירה. לידים הכי טובים הם מפה לאוזן והמלצות!

רק שמפה לאוזן זה טוב למי שעובד לבד, אבל ברגע שגדלים פשוט חובה לפרסם ממומן אם אתם רוצים לטפח כמות עבודה שגדלה בקביעות!

הידעת?

הפרמטר הכי חשוב הוא לא מחיר הליד אלא חשבון הבנק שלך ותוצאות בסוף החודש – ככה בדיוק תבחר את נותן השירות הסופי!

למה בכלל לקנות לידים ? פה לאוזן לא מספיק ?

אם אתה קורא את הכותרת, והגעת עד לפה אז כנראה שלך פה לאוזן לא מספיק. כמו שכבר ציינתי, רכישת לידים חמים ואיכותיים היא חובה לעסק שרוצה להתרחב. הרבה מאוד עסקים גדולים קונים מכמה ספקי לידים תנועה כדי להבין מאיפה האחוזי המרה הכי טובים שלהם מגיעים, עבור המחירים שישלמו. כל ספק שירות מביא את הלידים בצורה שונה, אנחנו לדוגמא מביאים כרגע 100% מהלידים מפרסום ממומן בפייסבוק בסרטונים ארוכים יחסית אשר מוביל לשאלון, וככה התוצאות שלנו מצויינות.

הדבר השני שבגללו לקנות לידים זה מהלך חכם הוא שבעלי עסקים, במיוחד קטנים, מתעסקים במיליון ואחד דברים בבת אחת, ואם הוא לא מביא איש שיווק במשרה מלאה (המילה איש שיווק נשמעת מפוצצת אבל להביא איש שיווק שכיר ברמה גבוהה יעלה הרבה מאוד כסף) אז הוא הולך לעשות את הפרסום והשיווק בעצמו (וגם את המכירה רוב הסיכויים) וזה מתכון לכישלון.

הדבר האחרון שעל ידי קנייה רציפה של לידים, נורא קל לדעת את העלות לעסקה ולתגמל את איש המכירות ולחשב רווחים, מכיוון שברגע שעלות העסקה ידועה, הדבר היחיד שצריך לעשות זה לקנות עוד לידים מאותו סוג וזהו המפתח לעסק מנצח.

מה קובע את מחיר הליד?

האמת זה אחד הנושאים המרתקים בתחום, כי מחיר ליד נקבע מכל כך הרבה פרמטרים! 

הידעת?

ליד שקובע שעה לשיחה דרך מערכת קביעת שיחות כדוגמת קלנדלי אחוזי הסגירה שלו גבוהים ב67%

ארבעה הפרמטרים שקובעים את איכות הליד

הפרמטר הראשון

איכות המודעה: כשאני אומר איכות המודעה, זה שונה בין כלי פרסום שונים. לדוגמא בפייסבוק יש אופציה לשים סרטון תוכן, מלל בצורה חופשית וניתן לראות השפעה ישירה של איכות המודעה, על זה אם היוזר יכנס למודעה או לא. רמת טרגוט גדולה בקופי היא המפתח להצלחה, אבל שמדברים על גוגל, הדבר העיקרי הוא לדוגמא בחיפוש זה המילות מפתח שאליהם נרצה למשוך תנועה. אם מדברים על הודעות native באתרי תוכן שמשתמשים ב Taboola לדוגמא, מדובר על התמונה והטרגוט של האתרים שבהם נציג את המודעה.

הפרמטר השני

איכות הדף נחיתה: אתייחס רק לנושא של לידים מיידים ולא משפכים שיווקים ארוכים. במידה והליד הגיב למודעה בכל דרך שהיא, הפרמטר השני הוא הדף נחיתה. אצלנו לדוגמא כרגע בגלל איכות הקופי בפייסבוק והסרטונים  אנחנו יודעים שמי שלוחץ הולך להשאיר פרטים, ומעבירים אותו לשאלון. בנושא הזה החשיבות הרבה היא לאיך הליד השאיר פרטים וכמה פרטים הוא השאיר. ברוב המקומות בתעשייה, נהוג לשלוח את הליד לכתבה ואשר הוא יכול להשאיר בה שם וטלפו,ן שזה ממש לא מספיק. אם אתם רוצים לקנות לידים ברוב התחומים כדאי מאוד שהליד יעבור שאלון סינון.

הפרמטר השלישי

פרסוניזציה וחימום הליד: לנושא זה הרוב המוחלט לא מתייחס, אבל הוא סופר קריטי גם אם יכול לדרוש לפעמים ממישהו שמתעסק באוטומציה, לייצר Flow כזה. אנחנו לדוגמא מייצרים לעצמינו לידים ומעבירים את הלקוח אחרי השאלון, לקבוע לעצמו שיחה איתנו. אפילו לאחר קביעת השיחה, הוא מועבר לסרטון קצר שאני מדברבו. לקוח כזה קיבל את כל ה Show שאפשר היה לעשות והוא נחשב ללקוח חם במיוחד. יש אופציה לקבל לידים ישירות לווצאפ ע”י אוטומציה. בקליק עם הודעה מוכנה ע”י תוכנה של אחד השותפים שלנו שאנו משתמשים בה, לשלוח לו הודעה מיידית! לרוב הליד יהיה מופתע ממהירות החזרה.כמובן ששיטה זו לא מתאימה לכולם.

הפרמטר הרביעי

צד הלקוח: זה אולי הפרמטר הכי חשוב בעסקה. אם לא היינו יודעים לבחור את הלקוח האידיאלי  עבורנו, היינו יכולים להביא תוצאות מצויינות אבל יכול להיות שהלקוח עדיין לא היה מרוצה. הדברים שאנחנו מצפים מלקוח שעובד איתנו ויודעים שזה לקוח טוב הם:

אינטראקציה חיובית מתחילת השיחה הראשונה והבנה בתחום. לקוח שלעולם לא קנה לידים זה לקוח בעייתי. מכיוון שאין לו שום ניסיון עם לידים שמגיעים מפרסום ממומן, ככל הנראה עסק קטן יחסית והתרגל לקבל לידים מפה לאוזן לרוב ואלו לידים שונים לגמריי.

דבר נוסף שמצפים זה מענה מהיר ללידים ולכן אנו עובדים עם שירות ווצאפ מיידי לכל לקוח שרוצה, וככה שומרים על מהירות חזרה עד 30 דקות או פחות בשעות העבודה.

דבר אחרון זה לקוח שיכול לשלם מראש ולא בודק אותך כל 10 לידים מה קורה. אנו מעדיפים לקוח אשר ברור לו שמדובר בהשקעה לטווח ארוך ולא בהוצאה שתראה פרות יחסית מהר.

מהניסיון שלנו בנוסף כמובן למקצעיות במכירה, הפרופילים של הלקוחות שציינתי למעלה הם הלקוחות הכי טובים!

 

3 שיטות עבודה שעובדים מול ספק לידים

מחיר פר ליד

מחיר פר ליד זוהי השיטה הנפוצה ביותר בקרב רוב החברות. מחירי הלידים יכולים להיות מאוד מגוונים מ-8 ש”ח בתחומים מסויימים, עד מאות שקלים בתחומים אחרים! לקראת סיום אתן רשימת תחומים ומחירי לידים אפשריים וגם תחומים שאנחנו פועלים בהם.

מחיר פר ליד + % מעסקה

כמובן כאשר עובדים בשיטה זו, המחיר לליד ואחוז העסקה הוא נמוך יותר,רק מאופציה של עסקאות. שיטה כזו טובה כשאר ספק הלידים מכיר מצויין את הצוות של הקונה ולרוב מחיר הליד יכסה עלויות ומחיר העסקה יהיה הרווח.

עסקאות (על בסיס הצלחה) בלבד

מטבע הדברים, כאן חייב להיות אמון מלא בין מוכר הלידים למי שעושה את השיחות ללידים. לרוב מניסיון שלנו זה מודל כושל אלא אם באמת יש שיתוף פעולה מלא בין הצדדים.

השכרת אתרי לידים

השכרת אתרים זהו תחום שנחשפתי אליו לא מזמן. מה באמת ההבדל בין השכרת אתר לבין קניית לידים חמים באופן רגיל? האמת יש תחומים שהשכרת אתר היא האופציה היחידה כמעט. לדוגמא לא מזמן היה לנו לקוח בתחום הגרירה, זה תחום שאין בו אופציה להשאיר ליד, אנשים צריכים שירות כאן ועכשיו. אז האופציה היחידה שלו היא שיחת טלפון נכנסת.

מה שעושים הוא פשוט: מחברים את שוכר האתר למערכת של מספר וירטואלי וכל השיחות נספרות במערכת הלידים של בעל האתר. לרוב מומלץ לקחת אתר להשכרה לתקופה של חודש ואז סוגרים חוזה ארוך יותר, וככה אנחנו עושים אצלינו. מתחת לשורות אלא יש כפתור ירוק שיוביל אותכם לאתרי השכרה הקיימים בזמן אמת והתחומים שלהם. במידה ומצאתם אתר רלוונטי פשוט תפנו אלינו. במידה שאין כזה בנמצא, מוזמנים להיכנס למאגר ההמתנה לאתרים שלנו.

אתרים להשכרה

תבדקו איזה אתרי לידים פנויים להשכרה כרגע וצרו קשר במיידי

סוגי לידים שקיימים בתחום

לידים בלעדיים

זה הסוג היחיד של לידים שכדאי לקנות, וזו השיטה שאנחנו מוכרים מהצד שלנו. מהסיבה הזו בדיוק, כל שיטה אחרת מהניסיון שלנו מגדילה רק את הקופה שלנו כמוכר לידים ולא של הלקוח וזה לא מחזיק מים.

לידים מפוצלים

זו השיטה הכי גרועה לקנות לידים. הרבה חסרי ניסיון מתפתים בה, אך במידה ולא קפצתם ראשונים בחיפוש, ברוב התחומי עיסוק זה אבוד. גם אם כן קפצתם ראשונים בחיפוש ולא התקשרתם, הלקוח מתחיל להיות מוצף בשיחות וכבר גם ממכם נמאס לו.

לידים שעברו טיוב טלפוני

שיטה שאני לא כל כך אוהב אבל קיימת אצל הרבה חברות שבודקות אם הליד איכותי. זו שיטה שגורמת לליד להתקרר וגם לא מתייחסת אליו כבן אדם שיש לו רגשות וכאבים, אלא עוד מספר במערכת שצריך לקבל שירות. הלידים האלו תמיד יותר יקרים בעוד 30% לפחות אם לא יותר!

דברים נוספים שממש כדאי לדעת לפני שקונים

טוב, כמו שהבטחתי זה המאמר הכי טוב בתחום (בעיקר הכי אמיתי), כי הוא מגיע מניסיון של שנים בעבודה עם לקוחות וגם בלהיות לקוח. כמו ששמתם לב, לאורך כל המאמר היו בדרך כמה אופציות ליצור איתנו קשר לגביי קניית לידים חמים. העניין הוא שאנחנו מתמחים בכמה תחומים ספציפיים מאוד במיוחד פיננסים ופיתוח בחו”ל, אבל מקושרים לכולם ונוכל לעזור לרוב, אז אל תתביישו ליצור איתנו קשר.

לידים שעוברים בזמן אמת

שיטה שעובדת לנו נהדר, אפשר לשלוח ליד ללקוח גם למייל וגם ל SMS או ווצאפ באופן אוטומטי ברגע שהליד מתקבל. בגלל החשיבות, מהירות החזרה היא שם המשחק. אם לספק הלידים אין את האוטומציות האלה, אתם תהיו בבעיה גדולה.  לחלק מהלקוחות שלנו אנחנו ממש יורים ב webhook את הלידים ל CRM שלהם ורק מה שפסול הם מעדכנים בדפים המשותפים איתנו.

לידים פסולים והחרגות

כדי לא להתעסק עם לידים פסולים, חלק מהחברות נותנות באופן אוטומטי עד 15% לידים פסולים, השיטה שלנו עובדת קצת אחרת, בגלל שבאמת אכפת לנו מהלידים של הלקוח. אצלנו הוא צריך לסמן מה לא תקין וסיבה, יש את הסיבות הרגילות, טלפון מנותק אן מתכחש עסקה (לרוב שהשאירו טלפון של מישהו אחר), אבל יש גם החרגות נגיד בהלוואות מסויימת. למשל המגזר ערבי הרבה פעמים לא רלוונטי בגלל שהכנס נמצא בכפר מרוחק.

איך אתם משלמים על הלידים

אצלנו התשלום על לידים הוא מיידי, ותמיד מתחילים בטסט של 25 או 50 אם זה לקוח גדול, לאחר מכן התשלום על כל 50 או 100 לידים. יש חברות שעושות ריטיינר חודשי (שיטה זו בעייתית ותגלו למה לבד) ואין חברות שיתנו לכם לשלם רק בסוף.

לידים שאנחנו מתעסקים איתם

לידים בתחום פיננסים

  • הלוואות לבעלי עסקים  85 ₪
  • לידים להשקעות 100 ₪
  • לידים להלוואות (לכל מטרה) 17 ₪
  • שוק ההון (השקעות) 140 ₪
  • מחזור משכנתא או ייעוץ משכנתא  95 ₪

לידים ענף הרכב

  • לידים להשכרת רכב בארץ 30 ₪
  • לידים לליסינג 0 ק״מ 45 ₪
  • לידים לטרייד אין לרכב יד שניה 50 ₪

לידים לעורכי דין

  • לידים לרשלנות רפואית 65 ₪
  • לידים לתביעות ספאם 70 ₪
  • לידים לזכויות רפואיות 75 ₪

לידים לנדל״ן בארץ ובחו"ל

  • לידים להשקעות בנדל״ן 150 ₪
  • לידים להשקעות בנדל״ן בחו״ל 180 ₪
  • לידים לרכישת דירה חדשה בארץ 170 ₪

לידים לענף הלימודים

לידים לענף האסתטיקה הפלסטית

  • הסרת שיער 120 ₪
  • הזעת יתר בבית השחי 120 ₪
  • מתיחת פנים ללא ניתוח 120 ₪
  • הסרת נגעים 110 ₪
  • פילינג עמוק 110 ₪
  • טיפול בצלקות אקנה 110 ₪
  • פילינג עמוק 115 ₪

לידים לתחום רפואת השיניים

  • לידים ליישור שיניים 160 ₪
  • לידים לציפוי חרסינה 85 ₪
  • לידים להשתלת שיניים 85 ₪

תחומים נוספים

  • לידים לשיפוצים 100 ₪.
  • לידים למספרות 40 ₪
  • לידים בדק בית 70 ₪
  • לידים הסעות מיניבוסים ואטובוסים 50 ₪
  • לידים להובלות קטנות. 35 ₪
  • לידים להובלות גדולות 60 ₪.
  • לידים לגיזום עצים 70 ₪.
  • לידים עיצוב פנים 90 ₪.
  • לידים לאדריכלים 100 ₪.
  • לידים לרואה חשבון 130 ₪.
  • לידים לחוקר פרטי 80 ₪.
  • לידים להחזרי מס 30 ₪
  • לידים לאיתור נזילות 60 ₪
  • לידים ובניית אתרים 100 ₪
  • לידים קידום אתרים 150 ₪
  • לידים תקשורות, סלולר, אינטרנט וטלוויזיה 50 ₪.
דילוג לתוכן